Запускаємо новий розділ для продавців та покупців на "Львівських". Долучись до тестування та отримай бонуси! Почати тестування Нагадайте завтра
12°C
Ранок 13°C
День 18°C
Вечір 14°C
Ніч 12°C
26.1826.45
31.131.5
12°C
Ранок 13°C
День 18°C
Вечір 14°C
Ніч 12°C
26.1826.45
31.131.5

Львівське метро: мрія чи прихована реальність містян?

Ви коли-небудь чули про існування львівського метро? Ні, значить ви точно мало знаєте про місто! Виявляється, воно існує більш, як півстоліття (!) і це, здається, не жарт. Пояснюю, чому...

Де взялась тема статті?

Буквально вчора-сьогодні натрапила на цікавий сайт Львівського метрополітену. Так-так, саме його - дуже переконливо написано. Прочитавши, спершу, признаюсь, не зрозуміла про що йдеться взагалі...Після півгодини часу читання контенту, картина трішки вималювалась, - справа в тому, що один доволі непростий собою розробник сайтів створив і присвятив інтернет-сторінку фантом-ідеї львівського підземного транспорту)

Це все, звісно, чудово, якби не одна "майже непомітна" вивіска (якщо говорити, сильно применшуючи), на яку звернула увагу сьогодні. Насправді, не зауважити дуже важко - повідомлення про те, що незабаром відбудеться відкриття нової станції Львівського метрополітену, скажемо так, зупинило не лише мене на вулиці. Загалом, дивіться самі.

Так я вирішила повернутись до історії з метро у Львові й пошукати більше інформації...

Коли вперше заговорили про метро?

Знаєте, історії на сайті про існування метро захоплюючі) Наводжу приклад: "Львівський метрополітен - вид рейкового позавуличного транспорту Львова. Еволюціонував від ідеї підземного трамвая, який почав будуватися в місті наприкінці 1980-х років. У 1990-х обговорювалася можливість зведення класичного метрополітену. З початком 2000-х їй на зміну прийшла ідея легкого метро за системою "Радан"."

А й справді, якщо вірити українській " Вікіпедії", в, не такі вже й далекі, 60-ті роки ХХ століття, виникла ідея побудувати мережу транспортного сполучення для громадських перевезень під землею. Однак, йшлось тоді про трамвай.

Якщо не переповідати енциклопедію дослівно, можна узагальнити: аж через 12 років з'явився проект першої черги підземного будівництва (на карті траєкторію позначено синім кольором). Нагадую, мова досі йде саме про ТРАМВАЙ.


Вже у 1989 році розпочались перші роботи під землею. Однак, через невеликий відрізок часу проект просто " тріснув" у прямому сенсі слова. Здавалося б, прорахували різні деталі: і рівень ґрунтових вод знайшли як знижувати і, загалом, спланували всі дії...Першу шахту розмістили на задньому дворі Палацу Потоцьких - через підземні роботи в фундаменті будівлі утворилась тріщина; мешканці сусідніх будинків теж скаржились на схожу ситуацію. Але, за основною версією головуючого будівництва, в міста просто не вистачало грошей - криза.

Цілком можливе пояснення, якщо врахувати, що "на вулиці" були 80-ті...

На цьому, історія львівської "підземки" завершується...

В 2008 році мережею починає ширитись міф про "жахливі, неприпустимі речі", які витворяють працівники львівського метрополітену з російськими гістьми у місті. Зокрема, такий собі користувач torshirsky в блозі описує всю, досі невідому(!) історію будівництва "підземки" та, навіть, назви станцій: що де є, що на кожній відбувається. З історії, яку описує, вже "пан Анонім", це не метро( якщо забуваєш на мить, що його взагалі немає), а справжня система нищення росіян - їх і варять, і палять, і катують...повний набір, одним словом.


На жаль, обшукавши всі можливі інтернет-ресурси, та, порозпитувавши різних осіб, більше нічого про це метро за період 2008 року не вдалось знайти...

Проте, в час загострення російсько-українських відносин спогад про метро знову "виплив" назовні. Наскільки мені вдалось з'ясувати, львів'яни "по пам'яті" розповідають про цікавий репортаж ЗМІ Росії про дитину, яку "розп'яли" у львівському метро. Підтвердження таких легенд, щоправда, теж немає.

Єдине, що досі можна знайти, це сюжет-розповідь від імені жінки-переселенки з Слов'янська, дитину якої українські військові, нібито, розsп'яли на дошці оголошень (однак і це пізніше виявиться непідтвердженою вигадкою).

Наші люди завжди любили гумор, але...

Через деякий час з'являються нові версії розміщення 13-ти станцій львівського метро. Виробник - така собі "Фофудья". До слова, одне з зображень розмістилось і на "офіційному" сайті "західної підземки" з історією про інтернет-меми (версія в чорно-червоних тонах).


Коли створили сайт метрополітену?

Вже через рік (дата приблизна - відколи інформація з'явилась в перших ЗМІ) ми чуємо про створення офіційного порталу метро у Львові. Вже там дізнаємось що підземна "залізниця" існує, раптом, понад півстоліття й користується неабиякою популярністю...Найкращі технології, яким б, навіть Європа заздрила: "Потяги Львівського метро мають оновлений дизайн, салони вагонів обладнано зручними та практичними в експлуатації сидіннями. Вмонтовані кондиціонери створюють необхідний комфорт та
відповідну температуру всередині вагона", - коли пишу, просто сльози на очах, як це красиво звучить:)

Image

Особливо актуальними є розділ про легенди - їх містяни дуже люблять. Для прикладу, потяг з 300 тоннами золота, який нацисти Третього рейху просто сховали "в нікуди"...Або ж теорія про те, що кліп відомого музиканта Майкла Джексона на одну з пісень створювали просто на одній із станцій саме метро у Львові...

Сайт, до речі, користується неабиякою популярністю й досі - там, навіть, оновлюється матеріал (особисто мені сподобалось про "тунель на Шувар"). Насправді, матеріалу там дуже багато. Відомо й автора - приватний розробник, який вирішив працювати "сам на себе".

Зрозуміло, що вся історія про львівський метрополітен - вигадка - ідеальна, фантастична історія про підземну транспортну систему. З іншого боку, Львів, по суті не є мегаполісом, - хоч є багато скарг на наземний транспорт, - будівництво просто неможливе. Однак, особисто мені ніяк не дає заспокоїтись цей величезний банер - невже портал втратив популярність і необхідна нова " хвиля слави"? А, можливо, хтось собі робить непогану рекламу, як розробник? Наразі це тримають в таємниці...

Але досить оптимістично звучить текст: "Незабаром відкриття нової станції Львівського Метрополітену"..:)

Оцінки:

0

Коментарі:

  • user
    Гість 17:00, 24.05.2017
    Мені якось львівський таксист розповів історію про "львівське метро" - було у Львові два місця - жіночий монастир та поряд - чоловіча казарма. І так хотіли одні до інших дістатись, що по ночах собі, поки начальство не бачило, рили тонель. Доволі багато, буцімто, вирили - рили багато місяців. Та от незадача - вже майже на половині дороги... "будівельників" та і весь тонель завалило землею. Як модно казати "ніхто не вижив". І крім того невдалого - більше метро у Львові нема)
  • user
    Гість 17:02, 24.05.2017
    У Львові можен бути хіба монорельс... Було би добре, розвантажило би центр, а то той трамвай як стане поперек дороги, то затор на годину щонайменше...
user
Loading...